Článek

Průzkumný výlet do přepracovávané Kalifornie

5. 12. 2023

Na začátku letošního roku mělo pět vývojářů z mapového týmu American Truck Simulator možnost prozkoumat Kalifornii a její sousední státy ve Spojených státech amerických. Jejich cesta sloužila dvojímu účelu: sbírali reference a informace a zároveň čerpali inspiraci pro projekt přepracovávané Kalifornie.

Tým ve složení Jan (Janek), Nicolaj (RACERTOFT), Hoang (Johny), Juraj a Martin (Raffnit) dokázal ujet za 12 dní přibližně 3500 mil (5633 km) a navštívit čtyři státy USA - Kalifornii, Nevadu, Arizonu a Utah.

"Cílem naší cesty bylo projít oblasti, na kterých v současné době pracujeme nebo které bychom chtěli v budoucnu přepracovat či změnit. Hlavně střední a jižní Kalifornie, ale cesta nás zavedla i do západní Arizony a Nevady," říká Janek. "Z velkých měst se nám podařilo navštívit San Francisco, Los Angeles, San Diego, Phoenix a Las Vegas. Všechna města nám nabídla velmi cenné zkušenosti, jak správně uchopit jejich velikost a adekvátně ji převést do naší hry."

Tým měl možnost získat nejen zkušenosti z amerických měst, ale také cenné poznatky z rozmanité americké přírody a národních parků. Navštívili také několik oblastí se záměrem je věrně zobrazit jako depa v naší hře.

"Mohu asi mluvit za celý tým, když řeknu, že tento výlet pro nás byl v mnoha ohledech velmi obohacující a otevřel nám oči. A že jsme mohli vidět skutečnou Ameriku, kterou jsme si z našich pražských kanceláří mohli jen představovat," svěřuje se nám Janek.

Pro tým to bylo docela hektické, protože za tak krátkou dobu vývojáři viděli tolik ikonických míst. "Byli jsme zahlceni informacemi a pamětihodnostmi. Je to pro nás úplně jiná krajina, než v Evropě, a někdy nás z toho bolela hlava, že jsme pořád viděli něco nového. To je asi nejsilnější zážitek, který jsem si z toho odnesl," říká Johny. "Překvapilo mě, že je všechno určeno pro automobilovou dopravu. Tolik betonu se v Evropě nevidí. Ale kalifornská příroda je velmi krásná a vypadá docela idylicky."

"Návštěva měst, na kterých budeme osobně pracovat, nám poskytla úžasný vhled do toho, jak mají města působit, jakou atmosféru vyzařují a jaké jsou nejikoničtější a nejpamátnější momenty při průjezdu těmito městy, které bychom měli reprezentovat v naší hře. Nadchlo mě inženýrství velkých křižovatek. Při jízdě po některých rampách zvednutých vysoko nad zem si člověk může připadat, že se skoro vznáší vzduchem," říká Martin.

Průzkumná cesta do USA byla pro tým velmi přínosná. Na místě se ukázalo, že důležitost zkušeností z první ruky nelze podceňovat, protože fotografie a odkazy z internetových map mohou být značně zkreslující.

"Mohli jsme to vidět například na tvaru a zakřivení silnic. V USA je všechno větší než tady v Evropě. Velmi pozitivně mě překvapilo, že vše bylo čisté a velmi pěkně upravené. Byl jsem doslova šokován krásnou a rozmanitou přírodou, kterou jsme mohli poznat nejen v národních parcích, ale i podél dálnice, když jsme se přesouvali na další místa," vypráví Juraj.

Vývojáři se těší, až se v budoucnu budou moci podělit o to, jak se tyto průzkumné cesty promítnou do virtuální rekonstrukce států. Do té doby doufají, že se vám tento malý vhled do procesu tvorby státu a regionu líbil a že bylo zajímavé dozvědět se, jak vývojářské týmy získávají zkušenosti a znalosti o příslušných místech.